torsdag den 15. maj 2008

Iagttagelse, hvad gør folk når de taler i mobiltelefon?

Bedst kan jeg da iagttage mig selv først!
Mobilen ringer, jeg tager den:
Jeg plejer at sige ´´Anke!?`` og så kommer samtalen i gang, eller ej.
Som barn fik jeg lært at man pænt siger efternavnet og så siger folk med hvem af familien de vil tale.
Nå, men så høflig er jeg ikke mere. :)
Under samtaler laver jeg al de ting, som jeg havde gang i før mobilen ringede. Om det nu er hjemme eller undervejs! Om det er tilladt eller ej! ;)
Når jeg iagttager andre, bruger de mobilen næsten i alle livssituationer, folk stopper sjældent med ting de har gang i, når mobilen ringer!
Jeg oplevede en kvinde ved købmanden der diskuterede aftensmaden og det gjorde hun ikke ret stille, nej faktisk ret højt, alle folk viste bagefter hvad den familie skulle spise den aften! :-O
Hvad gør de ellers:
Køre bil,
laver rent,
nyder solen,
piller i næsen,
skriver opgaver,
laver mad........o.s.v.

Ingen kommentarer: